Koordynator ds. dostępności
Do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności w Komendzie Głównej Straży Granicznej wyznaczony został
płk SG Dariusz FITAS – radca w Zespole Stanowisk Samodzielnych w Biurze Kadr i Szkolenia Komendy Głównej Straży Granicznej.
- tel. 22 500 4258.
- tel. kom. 721960060
- e-mail. dariusz.fitas@strazgraniczna.pl
Do zadań Koordynatora należy:
1) realizowanie zadań koordynatora do spraw dostępności określonych przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zwanej dalej „ustawą o zapewnianiu dostępności”, w szczególności , w zakresie:
- wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych
w Komendzie Głównej Straży Granicznej w związku z realizacją zadań Komendanta Głównego Straży Granicznej, - przygotowania i koordynacji wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania przez Komendę Główną Straży Granicznej dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowania działalności Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
2) informowanie Komendanta Głównego Straży Granicznej o niezbędnych do wykonania przez niego czynności, wymaganych przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności;
3) przygotowywanie raportów i sprawozdań oraz innych dokumentów, których przygotowanie jest wymagane przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności.